Тухбатуллина Гульнара Гайнелхаковна. НОД по развитию речи с использованием развивающей технологии А. З. Рахимова для подготовительной логопедической группы на тему 'Продукты'

НОД по развитию речи с использованием развивающей технологии А. З. Рахимова для подготовительной логопедической группы на тему ПродуктыНОД по развитию речи с использованием развивающей технологии А. З. Рахимова для подготовительной логопедической группы на тему "Продукты"

(на татарском языке)

МБДОУ комбинированного вида № 82 "Подсолнушек" Подготовила: учитель – логопед Тухбатуллина Гульнара Гайнелхаковна г. Набережные Челны, 2015год

Максат: Программа тал?пл?рен? туры китереп балаларны? белемн?рен ки??йт?, ныгыту, камилл?штер?.

 

Скачать конспект

Программа эчт?леге:

1)Кечкен? р?семн?р буенча эзлекле итеп хик?я т?з? к?некм?л?рен ныгыту; б?йл?нешле с?йл?мне формалаштыруга булышлык ит?; т?ркемн?рд? эшл?рг? ?йр?т?не д?вам ит?; темага кагылышлы с?злек запасын активлаштыру;

Янгын куркынычсызлыгы кагыйд?л?рен ныгыту.

2)К?заллау, логик фикерл?? с?л?тен ?стер?. ?з-?зе?не танып белерг? булышлык ит?.

3) Икм?к ?стер?чел?рг? ихтирам, ашамлыкларга сак караш т?рбиял??.

С?злек ?стенд? эш: ризык, агроном, эре – вак.

К?рс?тм? материал: “Икм?к юлы” (р?семн?р), пешекче киеме, ашхан? к?ренеше.

ТСО, А. Раскинны? “Как папа бросил хлеб. ”

Таратма материал: Ду. “Эче, баллы, тозлы”, Ду. “Кечкен? пешекче”, азык – т?лек р?семн?ре.

Алдан эшл?нелг?н эш: икм?кне? табынга кил? юлы турында с?йл?ш?, р?семн?р карау; б?ртекле культураларны утырту (?с?ен к?з?т?), ашхан?г? экскурсия; тиз?йткеч, табышмаклар ?йр?н?.

Ш?гыль барышы.

Балалар, ?йд?гез т?г?р?кк? басыйк.

Психогимнастика. -Кулларны кулга куйык,

Изге уйларда булыйк.

Кояш нурын юлдаш итеп

Шатланышыйк, дуслашыйк. (кочаклашалар)

Б?ген сезне? к?ефл?регез ничек.

Аделина сине? к?ефе? ничек? (яхшы, ?йб?т, искиткеч, к??елле ?.б.)

Бар баладан сорап чыгыла.

Бик яхшы.

Безг? б?ген бик к?п с?йл?шерг?, с?йл?рг? туры кил?ч?к. Шу?а к?р?

телл?ребезне шомартып алыйк ?ле:

Са-са-са саескан су сала;

Ша-ша-ша Шамил чана шуа.

Тиз?йткечне д? кабатлыйк. Ямьсез ялкын яуга бара,

Ялкынланып янгын яна.

? х?зер “Киресен ?йт” диг?н уенны иск? т?шереп уйнап алыйк.

Баллы-эче, т?мле — т?мсез, эз – к?п.

Кечкен? — зур, йомшак – каты салкын-кайнар

Я?а-иске куе-сыек эре-вак

Кич? — б?ген биек – т?б?н?к озын – кыска

Бик яхшы, фикерл?ребезне тупладык

Балалар, мин сезг? ?йг? эш итеп табышмаклар ?йр?неп килерг? кушкан идем. Кайсыгыз ?йр?нде?

1. ?зе т?г?р?к, урыны т?рд?р?к

Эче тулы к?з?н?к. (икм?к)

2. Кулы юк, аягы юк, ?зе ?ск? ?рм?ли. (камыр)

3. Тоз т?гел – ак,

Бал т?гел – татлы. (Шик?р)

Балалар, табышмаклар н?рс? турында булды? (ашамлыклар)

Дим?к без б?ген н?рс? турында с?йл?ш?ч?кбез? (ашамлыклар)

Ашамлыкны, балалар, икенче т?рле РИЗЫК дип т? ?йт?л?р. Ягез ?ле берг?л?п кабатлыйк, пышылдап, бер-беребезг?, эчт?н ген?. (С?злек ?стенд? эш)

? сез ризык с?зен? н?рс?л?рне к?з алдына китер?сез? (ипи, алма, банан, аш, ботка ?.б.)

Бик д?рес.

? х?зер, ?йд?гез, т?ркемн?рг? б?ленеп утырыгыз. Берг?л?п ки??шл?шеп ?ит?кчел?рне сайлагыз.

(?аваплар ты?ланыла)

Бик яхшы, р?хм?т.

Балалар, игътибарлы булыгыз ?ле, мин сезг? бер хик?я с?йл?п кит?м.

--Бер гаил?д? 6 яшьлек малай ?ск?н, ул ипи яратмаган, ул а?а т?мсез булып тоелган. Бер к?нне табын артында ул бер ?д?псезлек кылган. ?бисе ?зерл?г?н кичке аш вакытында ипине ид?нг? тотып аткан. Шул вакыт ?бисе а?а ачуланып: Син нишлисе??

  • Ипи безг? к?кт?н т?шми К?пме хезм?те кит?

Ул ки? кырларда ?с?. Икм?к табынга килг?нче,

Дист?л?г?н кешел?рне? Озын-озак юл ?т?.

Балалар сез ничек уйлыйсыз, ипи табынга килг?нче нинди юллар ?т? ик?н? Без бит аны? бел?н танышкан идек.

Сезне? ?ст?лл?регезд? р?семн?р бар. Шул р?семн?р буенча икм?к юлы турында эзлекле итеп хик?я т?зегез ?ле.

Т?ркемн?рд? берг?л?п уйлап эшлибез.

(Балалар ?авабы ты?ланыла)

Бик яхшы, р?хм?т. Эзлекле итеп с?йл?дегез. Дим?к ипи табынга килг?нче бик озын, озак юл ?т?. Сезне?ч? бу юлда нинди ??н?р иял?ре катнаша инде?

Балалар ?авабы.

Балалар, эле тагын агроном диг?н ??н?р иясе да бар. Агроном – ул авыл ?иренд? ?семлекл?р ?стер?че. утыртылган ашлыкны карап, к?з?теп торучы. Берг?л?п ?йтик ?ле. АГРОНОМ. Пышылдап, кычкырып, бер-бере??. (С?злек ?стенд? эш)

Шушы санап ?тк?н ??н?р иял?рене? куллары аша узган икм?к безне? табынга кил? д? инде. Шу?а к?р? халык теленд?:

“Ипи – ??р н?рс?г? баш” диг?н м?каль бар.

Берг?л?п кабатлыйк ?ле.

? х?зер т?ркемн?рд? эшл?п алыйк. Ипи с?зе бел?н ??мл?л?р т?зибез. Берг?л?п уйлап, ки??шл?шеп эшлибез.

?йд?гез х?зер ял итеп алыйк. (физ. минуткага чыгалар)

Без ?ле бераз ардык,

Ял ит?рг? уйладык.

Башны иябез алга

? аннары артка.

У?га, сулга борабыз

Аннан карап торабыз.

И?н?рне сикерт?без

Кулларны биет?без

Алга, артка сузып

К??елле ял ит?без.

Балалар, безг? бакчада ризыкны кем пешер? ?ле?

-Пешекчел?р.

?йд?гез, пешекчел?р янына с?ях?тк? барабызмы?

К?зл?ребезне йомдык. (Сихри к?й уйный, т?рбияче пешекче киемен кия, проектордан ашхан? к?ренеше куела.)

1-2-3---пешекчел?р б?лм?сен? к?ч.

Ис?нмесез, мин баш пешекче булам.

Ярый ?ле килг?нсез. Эшем бик к?п иде. Мен? бу ?ст?лд? ризык р?семн?ре бар. Шуларны т?мен? карап аерырга кир?к иде. ?йд?гез берг?л?п уйлашыйк.

Дуен “Эче, баллы, тозлы”

Сез нинди ризыкларны берл?штердегез? (??р т?ркемн?н сорап чыгыла.)

Бик яхшы.

Мен? мин сезг? тагын ризык р?семн?ре бир?м. Шулар буенча сез ?зегезне? билгегезне табып басырга тиеш. ??м нинди билге буенча аерылганыгызны а?латырга тиешсез. Дуен “Ризык т?рл?ре”

Сез ни ?чен монда бастыгыз?

Дим?к ризыклар тагын нинди т?рл?рг? аерыла? (камыр, с?т, ит)

(бер баладан сорала (индив. эш.)

Пешекче: Сез ашамлыклар турында к?п бел?сез ик?н, аф?рин булдырдыгыз.

Мин сезг? шуны? ?чен к?чт?н?ч бирим эле, кр?ндилл?р, ш?гылегез бетк?ч кулларыгызны юып ашарсыз.

Ярар, балалар, минем кешел?рне ашатыр вакыт ?итте. Сезне д? т?рбияче апагыз к?т? торгандыр. Ягез к?зл?регезне йомып ял иттереп алыгыз ?ле. (Сихри к?й)

1-2-3—т?ркем б?лм?сен? к?ч.

Т?рбияче.

?йд?гез балалар, урыннарга утырыйк. Мен? сез пешекче бел?н очраштыгыз, к?п н?рс?л?р ?йр?нг?нсез дип уйлыйм, инде пешер? д? бел?сез дер. Ягез ?ле пешер? бел?сез мик?н, тикшереп карыйк. Сезне? ?ст?лд? конверт эченд? ризыклар р?семн?ре бар, шулардан сез бер?р аш т?ре пешерегез. Т?ркемн?рд? берг?л?п уйлап эшлибез. Дуен” Кечкен? пешекче”

Бик яхшы булдырдыгыз. ? бу ризыкларны кайда пешерерг? м?мкин со??

- Газда, мичт?, духовкада, микроволновкада.

Бик яхшы. Алардан янгын чыгарга м?мкин бит. ? сез янгын куркынычсызлыгы кагыйд?л?рен бел?сезме со??

(Балалар ?авабы ты?ланыла)

? ут чыкса нишл?рг? кир?к?

-Янгын с?ндер?чел?рне чакырырга.

-01 телефонына шалтыратырга.

Бик яхшы, балалар, читен х?лд? югалып калмыйсыз ик?н.

Сак эш итк?нд? ген? ризык т?мле булып пеш?.

Татар м?гъриф?тчесе Ризатдин Ф?хретдин д? ашамлыклар турында алдынгы фикерл?рен ?йтеп калдырган. Икм?кк?, барлык ризыкка ихтирам бел?н карарга ?нд?г?н. (фотографиясен к?рс?т?)

Балалар, ми?а б?ген сезне? ?авапларыгыз бик ошады. ? ?зегез ничек б?ял?р идегез ?зегезне. Сезне? ?ст?лд? ?зб?я ?чен р?семн?р бар (кояш, к?б?л?к, ч?ч?к). Кем ?зен? нинди б?я куя шуны к?рс?т?.

- Ни ?чен кояшны алды?? (ч?нки мин сорауларны? барсына да ?авап бирдем)

- Ни ?чен к?б?л?к алды?? (ч?нки мин бар сорауларга да ?авап бир? алмадым)

Р?хм?т, балалар, сез мине ?зегезне? ?авапларыгыз, белемн?регез бел?н шатландырдыгыз.

Мин сезг? б?генге д?рес ист?леге итеп серле кр?ндилл?р б?л?к ит?м. Анда ризык турында м?каль язылган. ?йд? ?нил?регез бел?н укып, фикер алышып, ?йр?неп килерсез. Д?ресебез т?мам. ? х?зер ял итегез.

Литература:

  1. Р.А. Бурганова, Юсупова Ф.Ф. Программа обучения детей родному языку в детском саду.
  2. М. Ф. Кашапова «И? г?з?л тел – туган тел” Школа Казань, 2009г.
  3. Т.Г. Хромцова Воспитание безопасного поведения в быту. Педагогическое общество России Москва, 2005г.
  4. Хрестоматия “ И? матур с?з. ” Казан “М?гариф” н?шрияты, 2000
Просмотров: 421
Категория: По направлениям » Для детского сада » Развитие речи детей дошкольного возраста




Другие новости по теме:

  • Рамиля Фаилевна Шайдуллина. Конспект НОД Тема: “Н?рс? ул яхшы, н?рс? ул начар?”
  • Фаниля Усманова. ?нием? б?л?к. ( 2 кечкен?л?р т?ркеме ?чен )
  • Берг Александр Альбертович. План открытого занятия для второй младшей группы 'Добро и зло'
  • Мухаметдинова Лилия Шамилевна. С?йлэм телен ?стер? буенча конспект “ Икмэк – безнен байлык ”
  • Петухова Татьяна Леонидовна. НЕ БЫВАЕТ ОГОРОД БЕЗ ТРУДА И БЕЗ ЗАБОТ
  • Сценарий Осеннего бала - Пришла без красок и без кисти и перекрасила все листья
  • Чен Инна Александровна. Консультация для родителей детей 6-7 лет «Чистая речь-залог успешного обучения в школе»
  • Муртазина Лейсан Вагизовна. Сценарие мероприятия в рамка смотр-конкурса агитбригад воспитанников ДОУ 'Дорога памяти' на тему: “Кир?кми безг? сугыш”
  • Смотрова Дарья Чен. Конспект продуктивной деятельности «Саванна»
  • Клишина Валентина Викторовна. Конспект НОД 'Дорога без опасности'
  • Швидкая Оксана Ивановна. «Воспитание ребенка без окриков и упреков»
  • Курочкина Елена Александровна. КОНСУЛЬТАЦИЯ ДЛЯ РОДИТЕЛЕЙ «КАК ВОСПИТЫВАТЬ РЕБЕНКА БЕЗ КРИКОВ И НАКАЗАНИЙ»
  • Каланчина Екатерина Викторовна. Тематическое занятие «Как хорошо на свете без войны!»
  • Редактор. ВЕЧЕР БЕЗ РОДИТЕЛЕЙ
  • Хаматзянова Гульнара Рафаиловна. Конспект по развитию речи 'Путешествие в страну сказок' на татарском языке
  • Толмачева Юлия Александровна. Мастер-класс для воспитателей 'Кинусайга или пэчворк без иголки'
  • Поморцева Ольга Александровна. Презентация «Как воспитать ребёнка успешным? Можно ли обойтись без наказания?»
  • Коноваленко Ирина Владимировна. КОНСПЕКТ НОД воспитателя с детьми 6-7 лет логопедической группы по развитию элементарных математических представлений с использованием технологии «Лего-Конструирование»
  • Елена Дюрягина. Конспект НОД по развитию речи в старшей логопедической группе по теме 'Продукты питания'
  • Сухих Юлия Валерьевна. КОНСПЕКТ ООД по правовому воспитанию с детьми среднего дошкольного возраста «Как жить дружно, без ссор?»
  • Фания Гарафовна Дресвянкина. Адаптация без слез.
  • Бундур Олег. ДРУГ БЕЗ ДРУГА НЕ ПРОЖИТЬ
  • Быковских Галина Александровна, Мельниченко Мария Георгиевна. Правила дорожного движения для всех без исключения
  • Редактор. 11 способов раскрасить пасхальные яйца без 'химии'
  • Шнитко Елена Валериевна. Челендж «Мама без фартука»
  • Примаков Юрий Витальевич. Кот без сапог, сказка
  • Петелина Н.Ю. Соломасова Т.Н.. Детский проект «Ни дня без каши»
  • Мухаммадиева Гулуса Габидулловна. Конспект и презентация открытого занятия «Татарча с?йл?ш?без» (Говорим по-татарски)
  • Гуськова Наталья Васильевна. Конспект открытого занятия «Без труда не вытащишь и рыбку из пруда»
  • Елена Викторовна Какунина. Первый самостоятельный шаг без мамы.



  • ---
    Разместите, пожалуйста, ссылку на эту страницу на своём веб-сайте:

    Код для вставки на сайт или в блог:       
    Код для вставки в форум (BBCode):       
    Прямая ссылка на эту публикацию:       






    Данный материал НЕ НАРУШАЕТ авторские права никаких физических или юридических лиц.
    Если это не так - свяжитесь с администрацией сайта.
    Материал будет немедленно удален.
    Электронная версия этой публикации предоставляется только в ознакомительных целях.
    Для дальнейшего её использования Вам необходимо будет
    приобрести бумажный (электронный, аудио) вариант у правообладателей.

    На сайте «Глубинная психология: учения и методики» представлены статьи, направления, методики по психологии, психоанализу, психотерапии, психодиагностике, судьбоанализу, психологическому консультированию; игры и упражнения для тренингов; биографии великих людей; притчи и сказки; пословицы и поговорки; а также словари и энциклопедии по психологии, медицине, философии, социологии, религии, педагогике. Все книги (аудиокниги), находящиеся на нашем сайте, Вы можете скачать бесплатно без всяких платных смс и даже без регистрации. Все словарные статьи и труды великих авторов можно читать онлайн.







    Locations of visitors to this page



          <НА ГЛАВНУЮ>      Обратная связь